De eerste dagen! - Reisverslag uit l'Alfàs del Pi, Spanje van Kim Lange - WaarBenJij.nu De eerste dagen! - Reisverslag uit l'Alfàs del Pi, Spanje van Kim Lange - WaarBenJij.nu

De eerste dagen!

Blijf op de hoogte en volg Kim

30 Januari 2020 | Spanje, l'Alfàs del Pi

Dag 2, 30-01-2020 De eerste echte dag van mijn avontuur in Spanje (wees maar niet bang hoor ik ga niet elke dag wat plaatsen), vandaag zijn we op pad geweest om de buurt te verkennen. Het plan was om met de bus naar Benidorm te gaan en daar rond te lopen. Wij dus opzoek naar de bushalte, deze was moeilijker te vinden dan wij dachten, dus via Google opzoek naar de juiste bushalte. Op een gegeven moment dacht ik de juiste bushalte te hebben gevonden en via Google Maps hebben wij deze opgezocht. Daar moesten we 10 minuten wachten voordat hij zou arriveren. De bus kwam aanrijden en we vroegen gelijk naar een 'targetta bus' dit is een soort van OV kaart voor in Spanje. Zo kunnen wij gemakkelijk met het openbaar vervoer de komende 5 maanden. We dachten dat we in de bus richting Benidorm zaten maar in plaats daarvan kwamen we uit in Altea. Dat is dus aan de andere kant van Benidorm ;). Daar hebben we een tijdje rondgelopen en hebben daar een cocktail gedronken op het terrasje.

Dag 3, 31-01-2020 Vandaag hebben we afgesproken om vanavond wat te gaan doen met alle studenten van de Alfaz groep (dit is de buurt waarin wij wonen). Maar eerst gingen we naar La Marina, dit is een groot winkelcentrum in Benidorm. Dit keer zijn we wel in de goede bus gestapt en uitgekomen in Benidorm, hier hebben wij in ons beste Spaans proberen te vragen welke volgende bus wij moesten pakken, maar dit bleek nog iets lastiger dan wij dachten. Uiteindelijk hebben we een andere student gebeld om te vragen welke bus wij nu moesten hebben. We kwamen aan bij het winkelcentrum en daar hebben we lekker rondgelopen en een beetje geshopt. Daarna zijn we terug gegaan naar huis en hier hebben we samen met een andere student wat gegeten. Na het eten hebben wij ons snel klaargemaakt en zijn we naar de groep gelopen. Toen besloten we om naar Robins nest te gaan, dit is DE Nederlandse buurtkroeg in Alfas del Pi. We kwamen dar binnen en werden gelijk super leuk begroet. Deze avond hebben we elkaar allemaal een beetje leren kennen en afgesproken om morgen samen naar het strand van Benidorm te gaan. (Ja mensen, het is hier nog strandweer!!)

Dag 4, 1-02-2020 Vandaag het dagje strand samen met de groep, we hadden om 12.00u afgesproken bij een ontmoetingsplek. Vanuit daar zijn we met z'n allen naar het strand van Benidorm gegaan, hier hebben we de hele middag gelegen. Silke, Evi en ik hebben rond 5u nog even een rondje gelopen in Benidorm en toen hebben we de bus richting huis gepakt. Hier hebben wij gewoon rustig aan gedaan en lekker gekookt. 'S avonds hebben wij lekker in onze chillkleding op de bank gezeten met een filmpje. Morgen begint de Campusweek, dit zijn 4 dagen 'school' op de universiteit van Alicante. Hier krijgen we 4u per dag Spaanse les en daarnaast nog 4u per dag verpleegtechnische vaardigheden. Maar daar schrijf ik jullie aan het eind van volgende week weer over. Tot zover mijn eerste paar dagen in Spanje! Ik hoop dat jullie het leuk vinden om het zo toch nog een beetje mee te krijgen.

• 02 Februari 2020 - 12:28

Karin Even:

Hoi Kim, wat super leuk dat je een blog schrijft, ik ga het altijd lezen. Veel plezier! Heel veel liefs van ons!

• 02 Februari 2020 - 13:33

Jet De Lange:

leuk kim ! en als je tijd hebt mag je best alle dagen wat schrijven hoor